Najlepszy czas na przygotowania zależy od wielu czynników — głównie od tego, co chcesz zaprezentować na swoim stoisku oraz w jaki sposób planujesz prezentację na Targach Ślubnych. Ważne, żeby rozpocząć je z wyprzedzeniem i nie odkładać tego na ostatnią chwilę. Tak naprawdę im wcześniej zaplanujesz organizację, tym lepiej. Na aranżacji stoiska warto skupić się jeszcze na etapie wstępnej koncepcji występu na targach. Twoja oferta będzie wyglądać jak najlepiej i na pewno o niczym nie zapomnisz. Warto skupić się również na szczegółach, bo — jak wiadomo — to w nich siedzi szkopuł. ;)
Czas jest Ci potrzebny przede wszystkim do przygotowania specjalnej targowej oferty oraz PORTFOLIO, które warto szykować na wiele miesięcy czy tygodni przed targami. Już pracując na co dzień, świadcząc usługi czy produkując artykuły ślubne, myśl o przygotowaniu portfolio. Dokładnie przemyśl, co chcesz w nim zaprezentować podczas wydarzenia. Nie może zabraknąć dobrych materiałów reklamowych spójnych z identyfikacją wizualną Twojej marki.
Aby wszystko było przygotowane, jak tego oczekujesz, zacznij przygotowania najwcześniej jak to możliwe. Zorganizujesz wszystko na czas, eliminując stres przed samym wydarzeniem.
Każde wydarzenie może mieć inne zasady budowy stoiska uzależnione od miejscowej firmy zajmującej się zabudową.
Jeżeli wybierasz stoisko zabudowane, w jego składzie otrzymujesz zazwyczaj:
Z pewnością nie powinno zabraknąć Ciebie! — czyli dobrego sprzedawcy. Co więcej — osoby do pomocy na pewno będą miał swój wkład w zwiększeniu Twojej sprzedaży! Ile tych osób powinno wspierać Twoje działania? Ustal to odpowiednio do wielkości stoiska oraz oczekiwanej wielkości sprzedaży! Na twoim stoisku powinna znaleźć się dokumentacja Twoich dotychczasowych realizacji, czyli portfolio, zdjęcia, filmy, grafiki, prezentacja produktów, aktualna oferta, materiały reklamowe z danymi kontaktowymi lub wizytówki oraz wszystko to, czym możesz pozytywnie zaskoczyć odwiedzających.
Twoje stoisko to tak naprawdę Twoja inwencja twórcza, w którą pod żadnym pozorem nie zamierzamy ingerować (chyba, że z pomocą ☺). Jeśli wybrałeś stoisko z zabudową, warto ją odpowiednio wykorzystać! W punkcie informacyjnym rozdajemy metalowe haczyki oraz specjalną, łatwo usuwalną taśmę, za pomocą której możesz przymocować elementy wystroju do ścianek zabudowy.
Pamiętaj o swoich sąsiadach. Twoja dekoracja nie może przeszkadzać ani nadużywać przestrzeni sąsiadującej firmy.
Zachęcamy do przemyślenia aranżacji stoiska. Niezależnie od Twoich możliwości i zasobów artystycznych — warto zadbać o coś, co zwróci uwagę potencjalnych klientów — wyróżnij się i pozwól zapamiętać Twoim potencjalnym klientom, by w pierwszej kolejności zadzwonili właśnie do Ciebie. Zawsze możesz zwrócić się do organizatora o poradę czy pomoc. Zainspiruj się. Jeśli jesteś początkującym wystawcą — podejrzyj, jak robią to inni:
link do fotorelacji
Jeśli będziesz sam na stoisku, prawdopodobnie nie wykorzystasz w pełni możliwości targów! Dlaczego? Twoje stoisko pozostanie wtedy bez opieki np. podczas Twojej przerwy. W tym czasie Twoją ofertę może pominąć kilku potencjalnych klientów. Im więcej osób poinformujesz o swojej ofercie, im więcej osób dowie się co wyjątkowego przygotowałeś właśnie dla nich — tym więcej umów podpiszesz. Właśnie dlatego warto zabrać ze sobą i dobrze przygotować swoich pomocników. Możesz nawet przydzielić im określone role. Najważniejsze, by znali ideę oraz ofertę Twojej firmy i potrafili o niej opowiedzieć. Szeroko omówiliśmy ten temat w poradniku sprzedażowym dostępnym w panelu wystawcy
Najbardziej powszechną formą reklamy na targach są ulotki. Zwiedzający zbierają je do swoich zestawów startowych i przeglądają w domu. Każda forma graficzna może świetnie reklamować Twoje usługi i produkty — szczególnie taka, która wyróżnia się i zachęca potencjalnego klienta do działania, np. kontaktu telefonicznego, napisania maila czy bezpośredniego zakupu. Postaraj się, aby materiały reklamowe tworzyły jedną całość i były spójne z Twoją ofertą. Powinny zawierać coś charakterystycznego, co zapadnie w pamięć potencjalnemu klientowi. Podczas rozmowy przy stoisku zaprezentuj swoją ofertę tak, by klient przeglądając Twoje materiały w domu, szybko skojarzył je z Waszą rozmową.
Przygotuj swoje wizytówki. Targową formą reklamową przyciągającą klientów są kupony rabatowe lub vouchery. Zabierz swoje portfolio lub księgę zdjęć z realizacji, filmy czy nagrania.
A czy wiesz, że ulotki rabatowe nie zawsze są dobrym rozwiązaniem?! Aż 3 odcinki video poradnika sprzedażowego poświęciliśmy ulotkom – możesz obejrzeć je tutaj
Zapytaj organizatora, jaką liczbę zwiedzających przewiduje na najbliższym wydarzeniu. Ułatwi Ci to przygotowanie adekwatnej ilości materiałów. Przykładowo: na Targach Młodej Pary możesz się spodziewać około 5000 zwiedzających, co daje około 2500 par. Staraj się rozdawać maksymalną ilość materiałów, ale pamiętaj, by robić to z głową! Samo rozdawanie ulotek na stoisku nic o Tobie nie mówi. Na pewno zwiększysz szanse na wysoką sprzedaż, kiedy poświęcisz zwiedzającym choć chwilę i dopiero po krótkiej rozmowie wręczysz odpowiednie materiały. Chcesz wiedzieć więcej na ten temat? Zajrzyj tutaj
Przygotuj sobie listę kontaktową — z miejscem na imię, datę ślubu, adres mailowy, numer telefonu oraz to, co dla nowożeńców jest najważniejsze w kontekście Twojej oferty.
Tuż po targach poświęć czas na napisanie maila do wszystkich zainteresowanych. Zapisane imiona uwzględnij w wiadomości. Narzeczeni poczują wtedy, że oferta jest skierowana specjalnie do nich. Podczas rozmowy na tarach spisuj notatki o preferencjach pary, dowiedz się, na czym im zależy i podkreśl w swojej ofercie, że właśnie to dla nich przygotowałeś! Poproś o informację zwrotną. Jeśli nie otrzymasz odpowiedzi w przeciągu 2-3 dni — zadzwoń i upewnij się, że oferta dotarła do adresata. Nawet, jeśli para finalnie nie będzie zainteresowana — każde „nie” to bezcenna wiedza, która pomoże Ci wciąż się rozwijać.
Wykorzystaj siłę mediów społecznościowych! Stwórz przyciągającą uwagę informację o udziale w targach i o specjalnej targowej ofercie. Poinformuj swoją grupę odbiorców na funpage’u, że będziesz na wydarzeniu — zaproś ich na swoje stoisko. Wyślij do organizatora krótką informację o swojej ofercie wraz ze zdjęciami lub filmem — a wpis o Twojej firmie pojawi się w specjalnym targowym wydarzeniu na Facebooku.
Przygotuj się do targów i dobrze poznaj ofertę konkurencji. Skup się na swoich najmocniejszych stronach, które wyraźnie akcentują wyjątkowość Twojej propozycji. Postaw na to, jest najlepsze dla Twoich klientów. Dobra oprawa, wystrój stoiska, atmosfera i miejsce, gdzie możesz swobodnie porozmawiać z klientem, mają również ogromne znaczenie. Słuchaj swojego klienta i staraj się go rozumieć. Dzięki temu zainteresujesz swoimi usługami więcej par młodych i będziesz mieć szanse spełnić ich marzenia. Obserwuj trendy w branży, spotkaj się z innymi wystawcami, wymień się doświadczeniami. Zainspiruj się do działania! :)
Oczywiście. Pamiętaj jednak, że konkurs to coś innego niż loteria. Więcej na ten temat możesz przeczytać tutaj:
www.lexlege.pl/ustawa-o-grach-hazardowych/
Zastanów się, jakie korzyści powinien przynieść konkurs na stoisku oraz oceń potencjalne zagrożenia. Nie zawsze konkurs daje oczekiwane korzyści, jeśli chcesz dokładnie dowiedzieć się, jak to działa — zadzwoń do naszego konsultanta, by omówić szczegóły w kontekście Twojej oferty — Szczepan: 530 001 794
Dobry organizator zawsze ma w zanadrzu kilka osób do pomocy. Zapytaj o to wcześniej, jeśli wiesz, że będziesz sam w dzień montażowy lub targowy. Jeśli okaże się, że dowiesz się o tym w ostatniej chwili, też z pewnością znajdziemy kogoś, kto chętnie Ci pomoże.
Tak, darmową wjazdówkę otrzymasz w Punkcie Wystawcy.
Oczywiście, warto skorzystać z możliwości wystąpienia na targach w partnerstwie! Może to być szczególnie istotne dla mniejszych, dopiero rozpoczynających działalność przedsiębiorstw. To nie tylko obniżenie kosztów uczestnictwa, ale także dodatkowe wsparcie podczas organizacji stoiska.