Wróć do listy artykułów

Blog

15.01.20

Wystawca rozmawia z klientami targow slubnych.7 sekund na dobre pierwsze wrażenie, czyli jak pokazać się na targach ślubnych

 

Przed targami wystawcy skupiają się na tym, jak przygotować stoisko, by stało się ono idealną przestrzenią do rozmowy z narzeczonymi, by wyróżniało się i zachęcało do odwiedzin. Co jeszcze decyduje o zainteresowaniu zwiedzających? Mamy od 4 do 10 sekund, by samą swoją postawą zaprosić młode pary na stoisko. Przyjrzeliśmy się 7 kluczowym rzeczom, o jakich warto pamiętać w dzień targów, by zdobyć serca klientów!

 

Wystawca na targach ślubnych — pierwsze wrażenie

 

Zachęcaj do rozmowy swoją postawą

 

O schludnym ubiorze nie trzeba nikomu przypominać. Ale o postawie na stoisku można czasem zapomnieć, szczególnie po kilku godzinach od rozpoczęcia targów. A to właśnie nasza postawa jest pierwszą rzeczą, jaką dostrzega potencjalny klient na naszym stoisku! Nie garbmy się, nie stójmy z założonymi rękami czy z rękami w kieszeniach. Starajmy się zachowywać swobodnie i naturalnie, ale jednocześnie przyjaźnie i zachęcająco.

Trzy osoby stoją na stoisku targowym i uśmiechają się do osoby, która robi zdjęcie.

Nawiąż kontakt wzrokowy z klientem

 

Otwartą postawę wspiera oczywiście nasze spojrzenie. Nawiązywanie kontaktu wzrokowego ze zwiedzającymi przyciąga ich na nasze stoisko jak magnes! Również podczas samej rozmowy nie uciekajmy wzrokiem, tylko starajmy się zachowywać naturalnie. Wzrok pomaga nam się lepiej porozumieć! 

 

Zachowaj odpowiednią odległość

 

Odpowiednia odległość między nami a rozmówcą to bardzo ważny element każdorazowego kontaktu. Postarajmy się wyczuć klientów i dopasować do nich odległość podczas rozmowy. Czasami decydujemy o tym już na poziomie projektowania stoiska — może warto pomyśleć o wygodnych krzesłach czy fotelach do prowadzenia rozmowy? Często od rozmówców oddziela nas lada. Nie traktujmy jej jako przeszkodę, a zastanówmy się, jak optymalnie wykorzystać tę przestrzeń do skutecznej prezentacji. 

 

Przekonaj do siebie zdecydowanym uściskiem dłoni

 

Czy zastanawialiście się kiedyś, jak witamy się z nowo poznanymi osobami? Czym charakteryzuje się nasz uścisk dłoni? Jaki powinien być? Podawać dłoń powinniśmy energicznie i pewnie. Ręce rozmówców powinny być ułożone pionowo, by żadna nie dominowała nad drugą. Taki właśnie uścisk wzbudzi zaufanie klienta.

 

Uśmiechaj się

 

Uśmiech to także coś, co przyciąga i nastraja nas pozytywnie! Serdeczny wyraz twarzy to jeden z pierwszych elementów mowy ciała, jakie dostrzega nasz rozmówca. I do tego jest zaraźliwy! Uśmiech to dobry sposób na nawiązanie kontaktu pod warunkiem, że będzie życzliwy i szczery.

Para fotografów stoi na swoim stoisku i uśmiecha się do osoby robiącej zdjęcie.

Zadbaj o ładny zapach

 

Zapach to nie zawsze oczywista kwestia na targach ślubnych. Pojawiają się tu kwiaty, jedzenie, kawa — otaczają nas różne smakowite aromaty. Niezależnie od naszej specjalizacji zadbajmy o przyjemny zapach na naszym stoisku. Może to być kadzidełko lub naturalna woń np. kwiatów. Sam dobór perfum tego dnia może zaważyć na tym, ile osób się do nas przekona już w kilku pierwszych sekundach rozmowy!

 

Uważaj na błędy

 

Co jest najczęstszym błędem występującym na targach ślubnych, ale nie tylko? Ulotki. Rozdawanie ulotek może być barierą, która odgradza nas od zwiedzających. Jeśli nie nawiązujemy przy tym kontaktu z odbiorcami, najpewniej potraktują nas jak natręta, a nie kogoś godnego zainteresowania. Dużo na temat ulotek i innych potknięć opowiedzieliśmy w naszych materiałach szkoleniowych dostępnych w panelu wystawcy.

 

Wystawca podczas eventu — jak utrzymać dobre pierwsze wrażenie?

 

Czasami zdarza się, że podczas targów przeprowadzamy wiele rozmów i jesteśmy z nich bardzo zadowoleni, a mimo to po wydarzeniu tracimy kontakt z naszymi odbiorcami. Dlaczego tak się dzieje? Na co zwrócić uwagę, by po targach ślubnych również nasz klient wrócił do domu usatysfakcjonowany i ze 100-procentową pewnością, że właśnie znalazł usługodawcę swoich marzeń? 

 

Słuchaj zamiast tylko mówić

 

Słuchajmy rozmówców i sporządzajmy notatki. Zbierzmy jak najwięcej informacji, by jak najlepiej dopasować ofertę do oczekiwań odbiorców. Niezależnie od tego, czy podpiszemy umowę na targach, czy odezwiemy się do klienta tuż po wydarzeniu — odkrycie jego potrzeb pozwoli lepiej wyjść naprzeciw jego oczekiwaniom. A to z kolei zwiększa szanse na jego zadowolenie i polecenie naszej firmy dalej.

Kobieta w białej koszuli prezentuje magiczną, iskrzącą się atrakcję na wesele.

Zaskocz prezentem czy specjalną ofertą

 

Mały gift zamiast ulotki może być miłą odmianą dla klienta targów ślubnych. Czy będzie to spersonalizowany długopis, torebka, a może cukierek lub kwiatek — na pewno zapadnie w pamięć narzeczonym, przypominając im o naszej firmie na co dzień. Prócz tego warto podkreślić, że targowa oferta różni się od tej standardowej, by zwiedzający czuli się jeszcze bardziej wyjątkowo i sami uznali spotkanie za bardzo owocne. 

 

Wystawca po targach ślubnych — jakie kroki podjąć po wydarzeniu? 

 

Traktujmy zwiedzających jak gości naszego stoiska, a nie klientów, a będą się czuli z nami swobodnie i kontynuowanie współpracy będzie czymś naturalnym. Po targach odezwijmy się tak szybko, jak to możliwe. Przygotujmy wcześniej schemat takiej wiadomości czy telefonu, a sprawniej dopasujemy go do konkretnej pary. Podsumujmy też wydarzenie z naszym zespołem. Spostrzeżenia pracowników pozwolą jeszcze lepiej przygotować się do kolejnych targów ślubnych! 

Grupa modelek w sukniach ślubnych pozuje do zdjęcia z projektantką mody ślubnej.

Przeczytaj również

...

10.12.2018

Kino plenerowe na weselu

Jak sama nazwa wskazuje kino plenerowe to nic innego jak seans filmowy pod gołym niebem. Historia kina plenerowe sięga lat trzydziestych ubiegłego wieku...


...

29.04.2018

Grawer na obrączkach ślubnych

Obrączki to nieodłączny element każdego ślubu, to także symbol, który od dnia ślubu aż po kres naszych dni towarzyszy nam na serdecznym palcu w codziennym życiu małżeńskim...

...

11.04.2018

5 rzeczy, na których nie warto oszczędzać organizując ślub i wesele

„Nie można w tym dniu oszczędzać na wszystkim” – pomyślicie – pełna zgoda! Na pewnych elementach ślubnej ceremonii oraz weselnej zabawy oszczędzać nie należy…

Media partnerskie